Sustenabilitatea este parte din ADN-ul companiei noastre

De aproape doi ani, ADLER, principalul producător austriac de vopsea, a fost una dintre primele companii din industrie care a fost 100% neutră. Este timpul pentru o revizuire la jumătatea perioadei: Ce efect a produs acest pas? Ce măsuri de sustenabilitate a adoptat ADLER de atunci? Și care sunt planurile de viitor?
9 aug. 2019

Companie cu efecte neutre asupra climei

„Protecția mediului și sustenabilitatea sunt parte din ADN-ul companiei noastre”, conchide Andrea Berghofer, directoarea generală a ADLER. Fie că este vorba de utilizarea responsabilă a energiei și a resurselor, de evitarea emisiilor și a deșeurilor sau de cercetarea produselor care protejează mediul: gândirea și activitatea ecologică are dintotdeauna o semnificație puternică în fabrica de lacuri din Tirol. Așadar, acesta a fost un demers logic, de a face ca munca companiei ADLER să fie în proporție de 100 % cu efect neutru asupra climei, iar acest ecou a avut un impact pozitiv pe toate planurile: „Fie că este vorba despre clienți sau furnizori, mediile informative sau chiar angajații și angajatele noastre: din toate părțile am primit numeroase răspunsuri pozitive cu privire la acest demers”, se bucură Claudia M. Berghofer, șefa departamentului de comunicare a companiei ADLER.

Produse ecologice

Însă efectul neutru asupra climei este doar o etapă din multe altele: „Sustenabilitatea reprezintă o componentă centrală a strategiei companiei în cadrul ADLER, observabilă în toate domeniile activității noastre”, subliniază Andrea Berghofer. Departamentul de cercetare și dezvoltare din cadrul ADLER este deosebit de preocupat cu această temă. „Materiile prime regenerabile și reutilizabile sunt o cheie pentru dezvoltarea produselor sustenabile”, explică șeful de secție, dr. Albert Rössler. Un obiectiv important a fost certificarea a mai multor produse ADLER conform principiului economiei circulare „Cradle to Cradle”. Procesul sustenabil de producție, utilizarea materiilor prime regenerabile și posibilitatea de revalorificare sunt cele mai importante criterii pentru acest certificat cu care au fost distinse, printre altele, lacul universal pentru bricolaj Varicolor și vopseaua ecologică pentru pereți Aviva Terra-Naturweiß. De asemenea, marcajul ecologic austriac împodobește numeroase produse ADLER – de scurt timp și lacul pentru lemn de interior Lignovit Interior UV 100.

Producție cu economie de energie

Aceste produse au fost fabricate prin procese deosebit de ecologice și cu consum scăzut de energie: „În fabrica noastră de lacuri pe bază de apă recent deschisă lucrăm cu o metodă de producție modulară și inovativă ce economisește în jur de 30 % din energie”, explică șeful de producție, ing. Romed Staggl. „Astfel, deși cantitatea de producție este în creștere, ne dorim ca pe viitor să menținem consumul de energie cât de scăzut posibil și lucrăm concomitent pentru a reduce și mai mult deșeurile și emisiile produse de noi.” O parte din energia utilizată vine din propria instalație fotovoltaică a companiei ADLER, care, în anul 2018, a produs aproape 250.000 de kW/h de energie curată; orice depășește această valoare este procurat exclusiv ca energie ecologică. Chiar și parcul auto ADLER este pe cât posibil ecologic: s-au achiziționat două autocamioane noi cu cea mai joasă normă de poluare, iar de câteva luni este disponibil și un automobil electric pentru deplasări scurte.

Răspundere dovedită

De la efectul neutru asupra climei până la achiziția sustenabilă cu lanțuri de aprovizionare documentabile, de la sistemele de iluminat eficiente din punct de vedere energetic până la separarea consecventă a deșeurilor: în cadrul ADLER multe măsuri individuale formează un mare întreg. „Pentru noi sustenabilitatea nu reprezintă un simplu cuvânt-cheie”, subliniază Andrea Berghofer. „Pentru noi sustenabilitatea înseamnă asumarea răspunderii – pentru planeta noastră, pentru mediu, pentru oameni. Și facem toate acestea din pură convingere.”

© by adler-lacke.com