Fag, lemn curbat, baiț: o interacțiune perfectă dintre Thonet și ADLER

Numele stă – sau poate mai bine: se așază? – ca niciun altul pentru producția de scaune: Thonet este termenul pentru chintesența scaunului. În urmă cu peste 160 de ani Michael Thonet a scris istorie în design cu opera sa clasică, scaunul Nr. 14 (astăzi 214) din cafeneaua vieneză, reunind astfel în mod indisolubil țara sa de baștină, Germania, cu patria sa adoptivă, Austria.
25 oct. 2022

O legătură care se menține până astăzi – la fel cum dovedește și relația fructuoasă de colaborare dintre ADLER și Thonet: producătorul de lacuri de top din Austria se asigură că mobilierul atemporal al producătorului din Hessen își menține cel mai bun aspect al suprafețelor și cea mai bună rezistență.

Lucrări manuale și producție în serie

Cu modelul Nr. 14 Michael Thonet a pus bazele producției industriale în serie și ale designului modern de mobilier. Și astăzi încântă combinația inteligentă dintre lucrarea manuală și distribuirea sarcinilor: astfel piesele de lemn formate prin abur și forță musculară în cadrul procedurii revoluționare inventate de Thonet sunt date manual cu baiț pentru un look negru elegant: angajata Regina Hasenzahl din fabrica Frankenberg introduce elementele din lemn de fag într-un bazin cu baițul pentru scufundare ADLER Arova Flex. „Acest sistem de baiț cu utilizare flexibilă a fost dezvoltat în mod special pentru scufundarea pieselor de mobilier”, raportează expertul ADLER în domeniul baițurilor, Michael Moser, care a venit în mod special din Schwaz, Tirol, pentru a realiza perfect, împreună cu angajata, produsul special pentru Thonet la fața locului.

Scurgere și ștergere

Regina Hasenzahl scoate rapid piesele și le așază pe o suprafață înclinată ca să se scurgă. Baițul în exces se scurge înapoi în bazinul de scufundare – o procedură cu economie de resurse și prietenoasă cu mediul. Pentru perfecționare angajata apelează la un burete natural din Marea Egee, întrucât doar cu un burete natural poate obține o suprafață de înaltă calitate în mod uniform. Cu un burete produs pe cale industrială obținerea acestei calități nu este posibilă. Ea șterge baițul pentru lemn de foioase o dată transversal pe fibra lemnului și o dată longitudinal pe direcția fibrelor. Între scufundare și ștergere se scurg maximum unul până la două minute! În cazul unei uscări prea rapide buretele este umezit cu puțin baiț pentru a obține o imagine uniformă a baițului. „Prin aplicarea baițului se păstrează structura lemnului, textura caracteristică iese perfect în evidență”, explică responsabilul pentru suprafețe de la Thonet, Horst Viehmeyer, motivul pentru care producătorul cu tradiție insistă pe metoda de aplicare a baițului pentru nuanța sa personalizată.

Șlefuire și lăcuire

După uscarea peste noapte piesele de lemn sunt șlefuite cu atenție cu o bandă abrazivă și la final sunt lăcuite cu lacul UV pe bază de apă Aqualux MSL Eco de la ADLER. Astfel mobilierul Thonet este destinat cel mai bine pentru dotarea de cafenele, săli de evenimente, restaurante și locuințe în întreaga lume: un număr incredibil de 50 de milioane de scaune modelul 214 au fost vândute doar până în 1930 - fără a se lua în calcul nenumăratele copii cu care imitatorii au dorit să guste din gloria Thonet. Și apropo de gustat: șezând pe original se pot bucura de bunătăți italienești, de exemplu, clienții localului din München „Pepe Nero” de la Poarta Isar: cea mai nouă filială a lanțului de restaurante a fost dotată cu 150 de exemplare din elementul de mobilier clasic din lemn de fag, multe dintre acestea cu nuanța nobilă de negru a baițului de la ADLER. În „Table” în galeria de artă Schirn din Frankfurt, vizitatorii degustă delicatese așezați pe modelul cu brațe 209: preferatul arhitecților cunoscut sub numele de „Scaunul Le Corbusier” încântă cu formele sale largi, curbate și aici cu aspect întunecat Arova Flex de la ADLER.

Tradiție și modernism

Dar nu doar „scaunul scaunelor” și fratele său cu brațe, ci și următoarea lovitură de geniu cu care Thonet a dat peste cap în anii 1930 lumea mobilei și produsele dezvoltate ulterior se prezintă cu plăcere în haină de baiț de la ADLER: scaunele de tip consolă din țevi de oțel după planurile lui Mart Stam, respectiv Marcel Breuer au reunit materialul industrial, neobișnuit la vremea respectivă pentru construcția de mobilier, și anume țeava de oțel, cu elemente tradiționale din lemn și cu structura împletită caracteristică vieneză. O combinație care face și astăzi furori – ca în restaurantul „Pageou” al bucătarului de clasă Ali Güngörmüş din München: execuția cu baiț închis la culoare Arova Flex de la ADLER se armonizează perfect cu stilul déco în alb și negru, dezvoltat de designerul Nora Witzigmann pentru acest local.

Origine și viitor

Astfel povestea de succes Thonet depășește epocile, orașele, domeniile de utilizare. Un lucru este deosebit de important dintotdeauna pentru compania cu unicul punct de producție actual în Frankenberg: colaborarea cu parteneri care împărtășesc conceptele morale de la Thonet: longevitate prin utilizarea de materiale de înaltă calitate și o prelucrare impecabilă. Așa cum face și ADLER!

ADLER – În venele noastre curge vopsea

Cu 670 de angajați, ADLER este cel mai mare producător austriac de lacuri, vopsele și materiale pentru protecția lemnului. Fondată în 1934 de Johann Berghofer, întreprinderea de familie este condusă astăzi, la a treia generație, de către Andrea Berghofer. 22.000 de tone de lac părăsesc anual fabrica din Schwaz, aprovizionând clienți din peste 30 de țări. ADLER dispune de societăți de distribuție în Germania, Italia, Polonia, Olanda, Elveția, Cehia și Slovacia; unica locație de producție este fabrica de vopsele ADLER din Schwaz/Tirol (A). ADLER este prima întreprindere din branșa sa 100% neutră din punct de vedere ecologic, încă din 2018. Printr-o multitudine de măsuri, ADLER și-a redus amprenta ecologică la minim. Emisiile reziduale inevitabile sunt compensate de ADLER prin certificate recunoscute de protecție a climei și participă astfel la finanțarea de noi proiecte de protecție a climei.

© by adler-lacke.com